Julkisivuremontti-kilpailut

Julkisivuyhdistys on järjestänyt vuodesta 2010 lähtien asunto-osakeyhtiöille suunnatun Julkisivuremontti-kilpailun. Kilpailussa haetaan onnistuneen julkisivuremontin toteuttaneita taloyhtiöitä. Huomiota suunnataan korjauksen tekniikan ja arkkitehtuurin lisäksi koko hankkeen sujumiseen valmistelusta viimeistelyyn asti. Tavoitteena on tarjoa hyviä esimerkkejä taloyhtiöille, joissa vasta suunnitellaan omaa korjausta. Nykyisten energiatehokkuusmääräysten mukaisesti kilpailukohteissa kiinnitetään erityistä huomiota onnistuneisiin energiatehokkuutta parantaviin korjaustoimiin.

3.10.2019

Aikakauden arkkitehtuuria kunnioittavia ja mallikkaita toteutuksia

Julkisivuremontti 2019 -kilpailu on ratkennut

Seitsemännen kerran järjestetty asunto-osakeyhtiöille suunnattu Julkisivuremonttikilpailu 2019 on ratkennut.

Tuomaristo päätti palkita 1. palkinnolla 70-luvulla rakennetun helsinkiläisen Asunto Oy Puistonportti Bostads Ab:n julkisivuremontin. Toisen palkinnon saa 50-luvulla rakennettu As Oy Viisikko Espoosta ja kolmannen palkinnon 1900-luvun alussa rakennettu As Oy Kristian 17 Helsingistä.

Voittajat julkistettiin to 3.10.2019 Kiinteistö 2019 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa. Yhteensä 3 000 euron suuruisen palkinnon rahoittaa Suomen Messusäätiö.

Lue lisää Uutishuoneesta, jossa julkaistuun uutiseen pääset tästä: