Haetaan tekijöitä Julkisivuyhdistykseen

11.5.2025

 

Toiminnanjohtajan ja viestintävastaavan haku 9.5.2025

Julkisivuyhdistykselle haetaan osa-aikaista toiminnanjohtajaa ja viestintävastaavaa. Aiemmin toimet ovat olleet erilisiä, mutta eduksi katsotaan jos yksi hakija pystyy täyttämään molempien tehtävien vaatimukset.

Julkisivuyhdistys – JSY ry täyttää tänä vuonna 30 vuotta. Sen jäsenistö muodostuu julkisivualalla toimivista urakoitsijoista, materiaalitoimittajista, suunnittelijoista, tutkimuslaitoksista ja korkeakouluista. Jäsenmäärä on noin sata.

Toiminnanjohtajan ja viestintävastaavan tehtävä on edistää teknisesti laadukasta ja esteettisesti korkeatasoista julkisivurakentamista. Toiminnanjohtaja ja viestintävastaava vastaavat yhdistystä koskevien asioiden hoidosta ja niiden viestinnästä hallituksen ohjauksessa, yhdessä puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan kanssa.

Toiminnanjohtaja vastaa taloudenpidosta sekä tähän liittyvistä tehtävistä. Tarvittaessa toiminnanjohtaja toimii julkisivuja koskevissa teknisissä kysymyksissä jäsenyritysten ja median tukena.

Viestintävastaavan tehtäviin kuuluu kotisivujen ylläpito, jäsenkirjeiden laatiminen, jäsentapahtumien tiedotus, sihteerinä toimiminen hallituksen kokouksissa ja kokouspöytäkirjojen laatiminen. Lisäksi hoidettavia tehtäviä on jäsenhakemusten valmistelu hallitukselle, jäsenrekisterin hoitaminen sekä jäsenmaksujen ja erilaisten tapahtumamaksujen laskutuksen järjestelyt.

Tehtäväjakoa ja toimenkuvaa voidaan myös räätälöidä hakijan mukaan.

 Tehtävään valittavalta toivotaan seuraavia ominaisuuksia:
* Innokas asenne ja halu laajentaa kontaktiverkostoja julkisivurakentamisen parissa työskenteleviin yrityksiin ja toimijoihin. Olemassa oleva kokemus ja verkostot julkisivualalta katsotaan eduksi, mutta ei ole välttämätöntä.
* Toiminnanjohtajalta monipuolista teknistä osaamista julkisivurakentamisesta. Tuotekehityksen ja tutkimustoiminnan tunteminen lasketaan eduksi. Taloudenhallinnan osaaminen ja aiempi kokemus katsotaan eduksi.

* Viestintävastaavalta monipuolista osaamista viestinnän tehtävistä (tiedotteiden ja jäsenkirjeiden laatiminen, kotisivujen ylläpito jne. Käytössä olevien ohjelmistojen, kuten WordPress (kotisivujen julkaisuohjelma), Postiviidakko (uutiskirjeiden julkaisuohjelma) ja Lyyti (tapahtumien ilmoittautumiset ym. laskutukset ja markkinointi), tuntemus katsotaan eduksi. Kokemus markkinointitehtävistä lasketaan eduksi.

Tehtävä / tehtävät ovat osa-aikaisia. Yhdistyksen hallitus kokoontuu keskimäärin viidesti vuodessa ja tehtävät ryhmittyvät paljolti näiden kokousten ympärille. Tehtävistä on tähän asti tehty ostopalvelusopimus henkilön edustaman yrityksen ja julkisivuyhdistyksen välille. Tehtäviin tulee varata yhteensä keskimäärin noin päivä viikossa. Tehtävä täytetään vuoden 2025 aikana.

Vapaamuotoiset hakemukset pyydämme toimittamaan 31.5.2025 mennessä hallituksen puheenjohtajalle Stina Hyyryselle (stina.hyyrynen@ains.fi).

Tiedustelut pyydämme ohjaamaan ensisijaisesti nykyiselle viestintävastaavalle Riina Takala-Karppaselle (sihteeri@julkisivuyhdistys.fi, 040 502 1769) tai toiminnanjohtajalle Peter Lindille (toiminnanjohtaja@julkisivuyhdistys.fi, 040 356 5995).

Yhdistyksen hallitus kokoontuu 16.6.2025 ja ehdokkaiden haastattelut pyritään suorittamaan ennen tätä, jotta hallitus voisi kyseisessä kokouksessa tehdä valinnan ja tehtävä päästäisiin aloittamaan erikseen sovittuna ajankohtana kesällä / syksyllä 2025.

Julkisivuyhdistyksen puolesta
Stina Hyyrynen
Hallituksen puheenjohtaja
stina.hyyrynen@ains.fi
040 6624 232

Liity jäseneksi

Liity jäseneksi