Tervetuloa mukaan. Tuo myös asiakkaasi tai yhteistyökumppanisi kuuntelemaan mielenkiintoisia esityksiä julkisivuista, niiden kehityskaaresta, ilmastonmuutoksen vaikutuksista ja miltä julkisivurenessanssi näyttää ilmiörakentajan ja visionäärin silmin.

Aika:     5.11.2020. klo 14.00 – 16.00
Paikka: Ravintola Palace (10. krs), Eteläranta 10, Helsinki.

Kahvitarjoilu 13.30 alkaen. Seminaarin alussa yhdistyksen syyskokous.

Juhlaseminaarin ohjelma:

Klo 14.00 – 14.40   Julkisivuyhdistyksen syyskokous

Klo 14.40 – 15.00   ”Julkisivujen evoluutio”
Matti Pentti, kunniapuheenjohtaja Julkisivuyhdistys r.y.,
professori, Tampereen yliopisto, Rakennustekniikan laitos

Klo 15.00 – 15.20   ”Julkisivut muuttuvassa ilmastossa”
Toni Pakkala, tekn. toht., projektipäällikkö,
Tampereen yliopisto, Rakennustekniikan laitos

Klo 15.20 – 16.00   ”Julkisivurenessanssi”
Tero Vanhanen, visionääri, ilmiörakentaja,
Phenomenon Creator Fira Group

Ilmoittautumiset Juhlaseminaariin 14.10.2020 mennessä. Ilmoittaudu Lyyti-linkillä tästä:

Lisätietoja seminaarista: Riina Takala-Karppanen, sihteeri@julkisivuyhdistys.fi tai +358 40 502 1769.

Juhlaseminaarissa esiintyvät

”Julkisivujen evoluutio”
Matti Pentti, kunniapuheenjohtaja Julkisivuyhdistys r.y.,
professori, Tampereen yliopisto, Rakennustekniikan laitos

Professori Matti Pentti aloitti rakennesuunnittelijana vuonna 1980, siirtyi vuonna 1983 silloiseen Tampereen teknilliseen korkeakouluun assistentiksi ja alkoi tutkia rakennusmateriaalien pitkäaikaiskestävyyttä, josta teki lisensiaatintyönsä vuonna 1988.  Väitöskirja vuonna 1999 käsitteli betonijulkisivujen kuntotutkimuksia. Pentti on toiminut talonrakennustekniikan professorina vuodesta 2002, keskeisenä tutkimus- ja opetusalana korjausrakentaminen ja elinkaaritekniikka.
Hän on toiminut myös mm. yliopiston Rakennustekniikan osaston johtajana ja vararehtorina. Matti Pentti oli mukana perustamassa Julkisivuyhdistystä ja toimi sen puheenjohtajana vuosina 1995-1997 ja 2000-2001.

”Julkisivut muuttuvassa ilmastossa”
Toni Pakkala, tekn. toht., projektipäällikkö,
Tampereen yliopisto, Rakennustekniikan laitos

Tekniikan tohtori Toni Pakkala on ollut mukana Julkisivuyhdistyksen hallituksessa vuodesta 2015 ja toiminut hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2017. Hän on työskennellyt tutkijana Tampereen yliopiston (ent. TTY) Rakenteiden korjaamisen ja elinkaaritekniikan tutkimusryhmässä vuodesta 2008 ja korjausrakentamisen erikoisasiantuntijana Renovatek Oy:ssä vuodesta 2016. Hänen tuoreessa, helmikuussa tarkastetussa väitöskirjassaan arvioitiin ilmastonmuutoksen vaikutusta julkisivu- ja parvekebetonin vaurioitumiseen.

”Julkisivu renessanssi”
Renessanssi futuristi Tero Vanhanen,
Phenomenon Creator Fira Group

Arkkitehti SAFA, KJs sertifioitu kiinteistöjohtaja Tero Vanhanen on työskennellyt liki 20 vuotta kiinteistö- ja rakennusalan sekä kaupunkien kehittämisen parissa kaavoittajan virassa, suunnittelupäällikkönä,  kehitysjohtajana VVO:ssa, Neapossa ja Hartelassa sekä 2016 alkaen Firan ilmiörakentajana.