Taloyhtiöiden julkisivuremontit – onnistuneita hankkeita etsitään

”Meidän julkisivuremonttimme ansaitsisi palkinnon – se onnistui niin hyvin”.
Tällaisin tunnelmin toteutettuja julkisivuremontteja etsitään nyt Julkisivuyhdistyksen, Kiinteistöalan hallitusammattilaiset AKHA Ry:n ja Suomen Messukeskuksen kanssa yhteistyössä toteutetussa Julkisivuremontti 2021 -kilpailussa.

Kilpailuun voivat osallistua sellaiset asunto-osakeyhtiöt ja kiinteistöosakeyhtiöt, joiden julkisivuremontti on valmistunut vuosina 2019 tai 2020 tai otettu vastaan vuoden 2021 elokuun loppuun mennessä. Kilpailuun ei voi ehdottaa sellaista kohdetta, jolla on osallistuttu aikaisemmin Julkisivuremontti-kilpailuun (edellinen kilpailu vuonna 2019).

Palkittavaa valittaessa tuomaristo kiinnittää huomiota erityisesti korjauksen onnistuneisuuteen, kestävän kehityksen periaatteiden huomioimiseen ja elinkaaritalouteen.
Tarkemmin tarkastellaan hankesuunnittelun ja toteutussuunnittelun onnistumista, päätöksentekoprosessin onnistuneisuutta, palvelua ja toimintaa remontin aikana, kustannusten hallittavuutta, aikataulussa pysymistä, saavutettua tai arvioitua energiatehokkuutta, julkisivun estetiikan ja arkkitehtuurin saamaa palautetta sekä häiriöiden vähäisyyttä ja tiedonkulun onnistuneisuutta.

Ehdotuksia voivat tehdä taloyhtiöt ja muut kiinteistönomistajat, isännöitsijät, suunnittelijat, urakoitsijat, materiaalitoimittajat.

Ehdotukset on tehtävä pe 27.8.2021 mennessä.

Lue tarkemmat ohjeet ja lataa lomakkeet täältä:

Lisätietoja: Riina Takala-Karppanen, sihteeri@julkisivuyhdistys.fi tai +358 40 502 1769