Julkisivuremontti 2019 -kilpailu on käynnistynyt

”Meidän julkisivuremonttimme ansaitsisi palkinnon”

Asunto-osakeyhtiöille suunnattu Julkisivuremontti 2019 –kilpailu on käynnissä.
Kilpailussa etsitään asunto-osakeyhtiöitä, joissa on tehty onnistunut ja laadukas julkisivuremontti ja joka kelpaisi esimerkiksi ja innostukseksi myös muille korjaamista vielä harkitseville asunto-osakeyhtiöille.
Tuomaristo kiinnittää huomiota arkkitehtuurin ja teknisten ratkaisujen lisäksi päätöksentekoprosessiin, hanke- ja toteutussuunnitteluun, kustannusten hallittavuuteen, aikataulussa pysymiseen, tiedottamiseen ja energiansäästötavoitteiden huomioimiseen.

Seitsemännen kerran
Kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2010, jolloin palkittiin turkulaisen As Oy Raskintornien julkisivuremontti.
Tuomaristo piti Turun Runosmäen lähiössä sijaitsevan kerrostaloyhtiön julkisivuremontin toteuttamista erinomaisena osoituksena asukkaiden kuuntelemisen tärkeydestä ja merkityksestä laadukkaan ja kestävän julkisivukorjaushankkeen läpiviemisessä.
Lisäksi Raskintornien remonttia pidettiin erinomaisen onnistuneena esimerkkinä erilaisten tarpeiden ja toimintaympäristöjen huomioimisesta tällaisissa hankkeissa.
Korjaushanke oli myös uudistanut koko taloyhtiön toiminta- ja korjauskulttuurin sekä asumisen arvot.
– Kopioimme voittoplakaatin porraskäytävään näkyville. Osakkaille tuli tunne, että on tehty oikein ja hyvin, As Oy Raskintornien hallituksen puheenjohtajana toiminut Mika Artesola kertoi kilpailun jälkeen voittajayhtiöstä kirjoitetussa artikkelissa vuonna 2010.

Miten ehdokkaaksi?
Ehdotuksia voivat tehdä hallituksen puheenjohtaja, isännöitsijä, suunnittelija, urakoitsija tai materiaalitoimittaja. Palkintona on rahaa ja laatta muistona palkitsemisesta.
Asunto-osakeyhtiön korjauksen täytyy olla valmis tai vastaanotettu elokuuhun mennessä. Osallistumismahdollisuus on myös asunto-osakeyhtiöillä, joiden julkisivuremontti on valmistunut vuosina 2018 tai 2017.
Kilpailuun osallistutaan täyttämällä ilmoituslomake ja sen liitteet sekä toimittamalla kuvamateriaalia.
Ehdotukset on toimitettava pe 23.8.2019 mennessä.
Palkittavat julkistetaan 2.-3.10.2019 pidettävän Kiinteistö 2019 –messutapahtuman yhteydessä Helsingin Messukeskuksessa.

Järjestävät tahot
Kyse on Julkisivuyhdistyksen ja Kiinteistöalan hallitusammattilaiset AKHA ry:n yhteistyössä järjestämästä kilpailusta, jossa yhteistyökumppaneina toimivat RPT Docu Oy Kiinteistöposti-lehti ja Suomen messusäätiö.
Kilpailun tuomaristoon kuuluvat Julkisivuyhdistyksen edustajina puheenjohtaja, projektipäällikkö Toni Pakkala Tampereen yliopistosta, päätoimittaja, arkkitehti SAFA Maritta Koivisto Rakennustuoteteollisuus ry:stä, toimitusjohtaja Tomi Hautakangas ARKsto Oy:stä; AKHAn edustajina RI, Ekon. Juhani Siikala FM Siikala Ky:stä ja DI Arto Krootila Consitor Oy:stä sekä Julkisivuyhdistyksen sihteeri Riina Takala-Karppanen Viestintäpalvelu Kahvimaa Oy:stä.

Lisätietoja kilpailusta ja materiaaleista sihteeri Riina Takala-Karppanen, sihteeri@julkisivuyhdistys.fi tai puh. +358 40 502 1769.

Lataa tästä Kilpailuaineisto 2019